woensdag 29 januari 2014

Afvallen, een groot probleem



Hoi iedereen. Ik zal me even voorstellen, mijn naam is Rosanne.

Poging op poging mislukte. Ik ben een lekkere eter, mag graag snoepen. Ook als ik even niet goed in mijn vel zit of als ik me even verveel, grijp ik graag naar de calorieƫn.

In de loop van de jaren heeft dit probleem zich opgestapeld. Inmiddels ben ik te zwaar geworden en dat besef ik zelf ook wel. Ik probeer het weg te schuiven of er niet aan te denken. Maar ik blijf me toch storen aan mijn lijf.

Om mijzelf nu voor de zoveelste keer over de streep te duwen, heb ik dit bestaande blog in gebruik genomen als zijnde afval-vlog. Ik ben van plan hier bij te houden hoeveel ik weeg en hoe het met mij gaat. Ik hoop een aantal kilo's kwijt te kunnen raken.

De laatste keer dat ik op de weegschaal stond, was vorige week. Ik schrok best wel, en schaamde me ook wel. Ik verwacht geen wereld wonderen hoor. Volgens de officiƫle website van het voedingscentrum ben ik 10 kilo te zwaar, een fors bedrag.

Daarom wil beginnen met het afvallen van minstens 5 kilo, dat lijkt me een mooi begin. Ik hoop dat het voor deze ene keer, zal gaan lukken. Het moet gewoon.

Zoals ik al vertelde hou ik hier regelmatig mijn gewicht bij, en vertel iets. Ik ga proberen minderen te snoepen en frisdrank te drinken, en meer te bewegen. Wish me luck!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten